Fr | Nl

Snelkoppelingen

WWF Rangerclub

Viswijzer 2015

De viswijzer 2015 (print versie - app voor mobiele apparaten)  is een gids die op een duidelijke manier de meeste vissoorten weergeeft die op de Belgische markt beschikbaar zijn en aanduidt welke van deze vissen op een duurzame manier gevangen worden.

Er zijn vier categorieën.

Een kolom met vis met een MSC- of ASC-keurmerk: die labels staan voor de beste keuze!

De tweede categorie (groen) bevat de vissoorten die de voorkeur vormen voor de consument. In deze categorie is er sprake van goed beheerde kweek, er is geen overbevissing en er is minimale of beperkte schade aan het milieu. Sommige vissen uit deze categorie hebben ook het MSC-label of het ASC-label. Dit label garandeert dat de vissen op duurzame wijze gevangen zijn

De derde categorie (oranje) vormt de tweede keuze ten opzichte van vissen in de groene categorie. We raden aan deze vissen slechts met mate te gebruiken vanwege het feit dat er toch nog problemen zijn bij de kweek of de vangst.

De vierde categorie (rood) bevat overbeviste soorten, waarvan sommigen met uitsterven bedreigd zijn en vissen waarvan de vangst of kweek erg schadelijk is voor het milieu (bijvoorbeeld door de CO2-uitstoot, gevolgen voor de zeebodem en/of grote bijvangsten). We moeten vermijden deze vissen te eten.

» Download onze Viswijzer 2015 print versie

» Applicatie voor mobiele apparaten:

Viswijzer app AndroidViswijzer app AppleViswijzer App Windows

De nieuwsbrief

Meld je aan om het laatste nieuws over WWF België te ontvangen

Directe toegang

Ik steun WWF

Door lid te worden ondersteunt u de projecten van WWF-België.